TWÓRCY

ewa-vesin-fot
fot. Radosław Rzepecki

Ewa Vesin

Dyrektor Artystyczny

Śpiewaczka i pedagog. Urodzona w Lublinie, gdzie rozpoczęła swoją edukację muzyczną i drogę artystyczną. Pracownik naukowo-dydaktyczny Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu; członkini Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów Śpiewu – jej działalność pedagogiczna skupia się na kształceniu wokalnym najzdolniejszej młodzieży i przygotowaniu jej do zawodu śpiewaka operowego Download the end of the installment. Artystka szczególny nacisk kładzie na zagadnienia techniki wokalnej, interpretacji, higieny głosu oraz – dzięki własnemu doświadczeniu – na kompleksowe przygotowanie do pracy na deskach scen teatrów operowych. Warsztat wokalny i kompetencje dydaktyczne rozwijała również na Yale University w USA pod okiem prof. Doris Yarick-Cross i Thimotyego Shaindlina, którzy zarekomendowali Ewę Vesin do Met Opera w Nowym Jorku.

Karierę wokalną rozpoczęła jako studentka, debiutując na scenie Opery Wrocławskiej w „Czarodziejskim Flecie” W 넘쳐흘러 mp3 다운로드. A. Mozarta (2003). Studiowała śpiew w Akademii Muzycznej w Krakowie i Wrocławiu. Ukończyła podyplomowe studia menedżerskie na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Laureatka Nagrody Specjalnej oraz Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2007). Odznaczona Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” (2010).

Z pasją wykonuje zarówno partie operowe, jak i muzykę symfoniczną. Wielokrotnie kreowała główne role m.in. w dziełach: „Halka” S Download Warcraft 3. Moniuszki, „Otello” G. Verdiego, „Czarodziejski flet” i „Łaskawość Tytusa” W. A . Mozarta, „Carmen” G. Bizeta,  „Zemsta Nietoperza” J. Straussa, „Opowieści Hoffmana” J. Offenbacha, „Don Carlos” i „Trubadur” G. Verdiego, „Tosca” G. Pucciniego, „Walkiria” i „Tannhäuser” R. Wagnera. Odbyła tournée po Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Wystąpiła dla księżnej i księcia Luksemburga podczas Festiwalu Operowego, kreując tytułową Carmen G 24. Bizeta. W 2005 roku zaproszona przez Wolfganga Wagnera, wnuka słynnego Richarda, do udziału w przesłuchaniu w Bayreuther Festspielhaus.

Artystka wykonuje również dzieła muzyki symfonicznej i oratoryjnej. W swoim repertuarze ma m.in. dzieła: III Symfonia – H. M Górecki, II Symfonia – G. Mahler, VIII Symfonia – G. Mahler, Messa  da Requiem – G. Verdi, Stabat Mater – Karol Szymanowski, IX Symfonia – L. van Beethoven, Credo – K. Penderecki, VIII Symfonia – K. Penderecki. Brała udział w wielu festiwalach m.in 사랑이 온다. Viva il Canto, Wratislavia Cantans, Międzynarodowy Festiwal Wagnerowski, Musica Polonica Nova, Międzynarodowy Festiwal w Brnie, Singing Europe Wrocław, Międzynarodowy Festiwal im. Ludwiga van Beethovena, Leo Festival.

Współpracuje z Teatrem Wielkim Operą Narodową w Warszawie, Teatrem Wielkim w Łodzi, Operą Krakowską, Operą Śląską, Operą Podlaską, NOSPR-em, Orkiestrą Polskiego Radia w Warszawie, Sinfonią Iuventus, Orkiestrą Kameralną NFM Leopoldinum i Orkiestrą Symfoniczną NFM we Wrocławiu, Filharmonią Narodową w Warszawie, a także Filharmonią Narodową w Pekinie, z którą wykonała VIII Symfonię Krzysztofa Pendereckiego pod batutą Mistrza. W 2013 r. z okazji 80. urodzin Krzysztofa Pendereckiego wystąpiła w Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie, wykonując jego „Credo” z towarzyszeniem Sinfonia Varsovia pod batutą Valery’ego Gergieva 곰 녹음기 무료 다운로드. W latach 2003-2012 solistka w Operze Wrocławskiej, a w latach 2013-2014 solistka Teatru Wielkiego w Łodzi. Współpracowała z wybitnymi dyrygentami: Krzysztof Penderecki, Jacek Kaspszyk, Valery Gergiev,  Alexander Liebreich, Paul McCreesh, Jose Maria Florencio, Ernst Kovacic, Benjamin Shwartz, Tadeusz Strugała,  Łukasz Borowicz,  Michał Klauza, Tadeusz Kozłowski, Tadeusz Serafin,  Marek Pijarowski, Wojciech Rodek, oraz reżyserami: Hans Peter-Lehman, Waldemar Zawodziński, Roberto Skolmowski, Marek Weiss, Laco Adamik, Michał Znaniecki, Tadeusz Bradecki, Ivo van Hove.

mateusz-wisniewski-fot
fot. Katarzyna Sobańska

Mateusz Wiśniewski

Dyrektor Generalny

Urodzony w Legnicy Download Scala. Doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa. Ukończył trzy fakultety: zarządzanie – business administration (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu), filologię słowiańską oraz dziennikarstwo i komunikację społeczną (Uniwersytet Wrocławski). Studiował również  w Czechach (Uniwersytet Karola w Pradze) i Turcji (Istanbul University w Stambule i Çukurova University w Adanie). Wykładał na Uniwersytecie Wrocławskim.

Autor artykułów naukowych, popularnonaukowych, reportaży, wywiadów i recenzji z zagranicznych przedstawień teatralnych (m.in 톡친구만들기. z mediolańskiego Teatro alla Scala czy Festiwalu Wagnerowskiego w Bayreuth). Współpracuje z portalem www.maestro.net.pl, a także „Polską Gazetą Wrocławską”. Publikował również w „Kurierze Operowym” i  współredagował wydawnictwa poświęcone działalności wrocławskich instytucji kultury.

W latach 2010–2014 pracował w Operze Wrocławskiej jako asystent prof. Ewy Michnik, dyrektora naczelnego i artystycznego; odpowiadał także m. in. za Public Relations i impresariat; w teatrze uczestniczył w przygotowaniu ponad dwudziestu premier. Przetłumaczył wiele librett operowych, niektóre z nich zostały przełożone na język polski po raz pierwszy („Legendy o Maryi” Bohuslava Martinů, „Anioły w Ameryce” Pétera Eötvösa), tłumaczył również czeską poezję oraz wiele tekstów użytkowych. Stypendysta Richard Wagner Stiftung Bayreuth (2013). Współpracował z zespołem Capella Cracoviensis, który specjalizuje się w stylowym wykonawstwie muzyki dawnej Winchester.

Od roku 2014 związany jest z Międzynarodowym Festiwalem Bachowskim w Świdnicy jako konsultant ds. Public Relations i kontaktu z mediami, a od 2015 – ze Świdnickim Festiwalem Filmowym Spektrum.

Pomysłodawca, jeden z założycieli i prezes Stowarzyszenia im. Richarda Straussa, które m.in. wspiera polskich artystów, pomagając im zaistnieć w zagranicznych mediach (organizacja uczestniczyła w wielu międzynarodowych projektach m. in. w Dreźnie – 2014, Národním Divadle w Pradze – 2014 czy Państwowej Operze Węgierskiej w Budapeszcie – 2015).

monika-rokicka

ORGANIZATORZY

Monika Rokicka

Koordynator

koordynator I Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im 인플루언스. Antoniny Campi z Miklaszewiczów, menedżer kultury, krytyk muzyczny i tłumacz. Pochodzi z Lublina, ale przez wiele lat związana była z Krakowem, w którym ukończyła studia: klasę fortepianu w Akademii Muzycznej i anglistykę na Uniwersytecie Jagiellońskim. Współorganizatorka wielu wydarzeń kulturalnych w Małopolsce i na Lubelszczyźnie; obecnie odpowiada za najważniejsze dla Centrum Spotkania Kultur w Lublinie projekty artystyczne – m.in. koncert otwierający instytucję z udziałem Aleksandry Kurzak i Roberto Alagny czy planowane konkursy i festiwale muzyczne. Współpracowała m.in. z wytwórnią ECM Records (Monachium), Narodowym Instytutem Audiowizualnym, Teatrem Wielkim-Operą Narodową, Fundacją MALTA, Towarzystwem Muzycznym im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu i Polskim Wydawnictwem Muzycznym. Jej teksty i fotografie ukazywały się w dwutygodniku.com i biweekly.pl, Ruchu Muzycznym i w innych czasopismach i portalach muzycznych. Mówi płynnie po angielsku i francusku.

Zacznij pisać i wciśnij Enter aby wyszukać