Ewa Vesin
sopran
Śpiewaczka i pedagog, dyrektor Artystyczny Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Antoniny Campi z Miklaszewiczów, doktor sztuki 아수스 노트북 드라이버. Urodzona w Lublinie, gdzie rozpoczęła swoją edukację muzyczną i drogę artystyczną.
Warsztat wokalny i kompetencje dydaktyczne rozwijała również na Yale University w USA pod okiem prof Unforgettable. Doris Yarick-Cross i Timothy’ego Shaindlina, którzy zarekomendowali Ewę Vesin do Met Opera w Nowym Jorku. Studiowała śpiew w Akademii Muzycznej w Krakowie i Wrocławiu 다음 팟 동영상. Ukończyła podyplomowe studia menedżerskie na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Laureatka Nagrody Specjalnej oraz Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2007) 투야 봐 mp3. Odznaczona Brązowym Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis (2010).
Z pasją wykonuje zarówno partie operowe, jak i muzykę symfoniczną barefoot diva. Wielokrotnie kreowała główne role m.in. w dziełach: Halka S. Moniuszki, Umarłe miasto E. Korngolda, Otello G windows10 언어팩 다운로드. Verdiego, Czarodziejski flet i Łaskawość Tytusa W. A. Mozarta, Carmen G. Bizeta, Zemsta nietoperza J. Straussa, Opowieści Hoffmana J download nx7.5. Offenbacha, Don Carlos i Trubadur G. Verdiego, Tosca G. Pucciniego, Walkiria i Tannhäuser R. Wagnera.
Artystka wykonuje również dzieła muzyki symfonicznej i oratoryjnej Download The Lobe Moon 4. W swoim repertuarze ma m.in. dzieła: III Symfonia – H.M. Górecki, II Symfonia – G. Mahler, VIII Symfonia – G. Mahler, Messa da Requiem – G 용천산. Verdi, Stabat Mater – Karol Szymanowski, IX Symfonia – L. van Beethoven, Credo – K. Penderecki, VIII Symfonia – K Download the HotMan game. Penderecki. Brała udział w wielu festiwalach, m.in. Viva il Canto, Wratislavia Cantans, Międzynarodowy Festiwal Wagnerowski, Musica Polonica Nova, Międzynarodowy Festiwal w Brnie, Singing Europe Wrocław, Międzynarodowy Festiwal im. Ludwiga van Beethovena, Leo Festival.
Współpracuje z Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Operą Krakowską, Operą Podlaską, NOSPR-em, Orkiestrą Polskiego Radia w Warszawie, Sinfonią Iuventus, Orkiestrą Kameralną NFM Leopoldinum i Orkiestrą Symfoniczną NFM we Wrocławiu, Filharmonią Narodową w Warszawie.
Współpracowała z wybitnymi dyrygentami: Krzysztof Penderecki, Jacek Kaspszyk, Valery Gergiev, Alexander Liebreich, Paul McCreesh, Jose Maria Florencio, Ernst Kovacic, Benjamin Shwartz, Tadeusz Strugała, Łukasz Borowicz, Michał Klauza, Tadeusz Kozłowski, Benjamin Bayl, Alejo Perez, Bassem Akiki, Andrzej Boreyko, Oksana Lyniv oraz reżyserami: Hans Peter-Lehman, Waldemar Zawodziński, Roberto Skolmowski, Marek Weiss, Laco Adamik, Michał Znaniecki, Tadeusz Bradecki, Andrzej Bubień, Ivo van Hove, Mariusz Treliński, Emma Dante i Michael Gieleta, Ai Wei Wei.
W sezonie 2018/2019 artystka zaśpiewała w premierowych spektaklach tytułowe partie w dwóch arcydziełach Pucciniego: Turandot w Operze i Filharmonii Podlaskiej oraz Toskę w Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie. Zadebiutowała również partią Renaty w Ognistym aniele S. Prokofiewa w Operze Rzymskiej – zaśpiewała ją także w sezonie 2019/2020 w Teatrze Wielkim Operze Narodowej, obok tytułowej Halki S. Moniuski.
Sezon 2021/2022 otworzyła jako Tosca w premierowych przedstawieniach Opery Wrocławskiej – partię tę wykonywała również w Národním Divadle w Pradze oraz w Operze w Montpellier. W Opera di Roma, do której powróci w sezonie 2022/2023 jako Madame Lidoine w Dialogach karmelitanek F. Poulenca, śpiewała tytułową Turandot. W przyszłym sezonie zadebiutuje jako Maddalena di Coigny w arcydziele U. Giordano Andrea Chénier na St. Galler Festspiele w Szwajcarii.